بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000
بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000
چكيده
اين سند هشت اصل مديريت كيفيت كه در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000 كاربرد دارد را معرفي مينمايد. مديريت ارشد هر سازمان ميتواند از اين اصول بعنوان چارچوبي براي راهنمايي سازمان خويش به منظور بهبود عملكرد ها استفاده نمايد.
كليدواژه : كيفيت؛ مديريت كيفيت؛ استاندارد كيفيت؛ سيستم مديريت كيفيت؛ ايزو؛ بهبود عملكرد
اصل اول: تمركز بر مشتري (Customer Focus)
هر سازماني به مشتريان خود وابسته است و بايد نيازهاي حال و آينده آنان را درك نمايد و نيازمندي هاي مشتريان خود را برآورده نمايد. علاوه بر اين سازمان ها بايد براي عبور از انتظارات مشتريان خود برنامه ريزي و تلاش نمايند.
تمركز بر مشتري و درك نيازهاي حال و آينده او باعث پاسخگويي منعطف و سريع سازمان به فرصت هاي بازار و در نتيجه افزايش سود سهام و سهم بازار براي سازمان خواهد شد.
رضايت مشتريان با افزايش اثربخشي بكارگيري منابع سازمان، افزايش يافته و بهبود وفاداري مشتري به سازمان باعث ماندگاري در تجارت مي گردد.
بكارگيري اصل تمركز بر مشتري عموما باعث مي گردد كه سازمان:
• براي درك نيازها و انتظارات مشتريان تحقيقات لازم را صورت دهد.
• از ارتباط اهداف سازماني با نيازها و انتظارات مشتريان اطمينان حاصل نمايد.
• ارتباطات درون سازماني را در راستاي نيازها و انتظارات مشتريان هدايت نمايد.
• رضايت مشتريان را اندازه گيري نموده و بر مبناي نتايج حاصل از آن اقدام نمايد.
• ارتباطات با مشتريان را به صورت سيستمي مديريت نمايد.
• از وجود توازن بين رضايتمندي مشتريان و ساير ذينفعان سازمان (نظير مالكين، كاركنان، سرمايه گذاران، انجمن ها و مجامع محلي) اطمينان حاصل نمايد.
اصل دوم: رهبري در مديريت (Leadership)
مدير سازمان كه از منش رهبري برخوردار است بايد مقاصد و جهت گيري يكنواختي را در سازمان ايجاد نمايد و محيط داخلي سازمان را به گونه اي ايجاد و نگهداري نمايند كه كاركنان بتوانند در دستيابي به اهداف سازماني كاملا مشاركت نمايند.
مديريت سازمان با منش رهبري باعث مي گردد كاركنان مقاصد و اهداف سازماني را درك نموده و براي دستيابي به آنها از انگيزه كافي برخوردار شوند. علاوه بر اين با بكاربستن منش رهبري فعاليت هاي سازمان ارزيابي شده و در مسيري يكسان، منظم گرديده و استقرار مي يابد و در نتيجه فقدان ارتباط بين سطوح مختلف سازمان به حداقل خود خواهد رسيد.
بكارگيري اصل رهبري در سازمان عموما باعث مي گردد كه:
• نيازهاي تمامي ذينفعان سازمان شامل مشتريان، مالكين،كاركنان، تامين كنندگان، سرمايه گذاران، انجمن هاو مجامع محلي در نظر گرفته شود.
• اهداف چالش برانگيز با زمانبندي مشخص تنظيم گردد.
• ارزش هاي مشترك، مدل هاي اخلاقي و جوانمردي در تمامي سطوح سازمان ايجاد شده و تقويت گردد.
• اعتماد ايجاد گرديده و ترس از ميان برود.
• كاركنان با منابع مورد نياز، برخوردار از آموزش و آزادي عمل با داشتن مسووليت و پاسخگويي فعاليت نمايند.
• كاركنان براي نقش و سهم خود اميدوار و دلگرم گرديده و آنرا تشخيص دهند.
بررسی اصول مديريت كيفيت در استانداردهاي سيستم مديريت كيفيت بر مبناي سري ايزو 9000 2000
مقاله
پاورپوینت
فایل فلش
کارآموزی
گزارش تخصصی
کارورزی
اقدام پژوهی
درس پژوهی
جزوه
خلاصه
نمونه سوال
دانلود طرح توجیهی: بستـهبنـدي خــرمـا با ظرفيت 2000 تن
- دانلود طرح توجیهی و مطالعات امکان سنجی طرح بررسی ابعاد مختلف طرح (معرفی محصول مالی – منابع انسانی – فضا و ...) دارای فرمت ورد می باشد. مناسب برای شروع یک کسب و کار مناسب جهت ارائه به دانشگاه به عنوان پروژه درسی نگارش طرح توجیهی یک طرح کسب
آموزش تصویری تعمیر com 2000 پژو 206
- این فایل ارزنده شامل آموزش تصویری کاربردی به همراه توضیحات لازم و نکته های تعمیری com 2000 پژو 206 میباشد که در اختیار علاقه مندان به تعمیر قرار گرفته است
پاورپوینت اینکوترمز 2000 (قواعد رسمی اتاق بازرگانی بین المللی جهت تفسیر اصطلاحات تجاری)
- دانلود پاورپوینت با موضوع اینکوترمز 2000 (قواعد رسمی اتاق بازرگانی بین المللی جهت تفسیر اصطلاحات تجاری) دارای 15 اسلاید و با فرمت pptx و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد. تعداد اسلاید : 15 اسلاید فرمت فایل: پاورپوینت ppt
تحقیق طراحی صفحات وب با FrontPage 2000
- دانلود تحقیق با موضوع طراحی صفحات وب با FrontPage 2000، در قالب word و در 117 صفحه، قابل ویرایش، شامل: بخش اول ۱طراحی صفحات وب با FrontPage 2000 ۱فصل اول ۱ایجاد یک صفحه وب ۱ایجاد و عنوان دهی به یک صفحه ۲افزودن حاشیه های اشتراکی به یک صفحه ۳عنوان دهی
پرسشنامه استاندارد نیازهای پایه ای روان شناختی (گاواردیا، دسی و ریان،2000؛ به نقل از سدیدی، 1392).
- معرفی پرسشنامه پرسشنامه استاندارد نیازهای پایه ای روان شناختی شامل ۲۱ سوال است. پایایی قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکس